Cuprins
Un brand puternic este mai mult decât un logo frumos – este o experiență coerentă, care creează încredere și loialitate. Pentru micii antreprenori, menținerea unei imagini unitare între online și offline poate fi avantajul care îi diferențiază de concurență.
Ce este un brand unitar și de ce contează
„Un brand este promisiunea unei experiențe. Iar consecvența este cheia pentru a o face credibilă.” – Scott Davis
O firmă cu o imagine consecventă online și offline oferă clienților aceeași experiență pozitivă oriunde ar interacționa cu brandul – pe website sau într-un magazin fizic.
Să spunem, de exemplu, că deții o brutărie artizanală care promovează produse proaspete, naturale și fără aditivi. Online, brandul folosește imagini cu pâine rustică, culori calde care sugerează prospețimea și tradiția, un ton prietenos și mesaje despre ingrediente curate.
Un branding unitar înseamnă că brutăria și produsele reflectă aceeași atmosferă:
- Firma de la intrarea brutăriei folosește același logo
- Ambalajele produselor păstrează aceleași culori, fonturi și stil de imagine ca cele de pe site.
- Interiorul magazinului are un design rustic, în culori calde și cu accente naturale.
Orice client care a vizitat site-ul recunoaște cu ușurință brutăria și produsele. Clienții care vizitează brutăria și doresc să afle mai multe informații despre produse sau să comande online, recunosc site-ul și produsele și știu că vor primi ce au văzut în brutărie.
Orice interacțiune cu brandul care are loc după primul contact îi confirmă așteptările și îi câștigă încrederea.
Avantajele unei imagini coerente între online și offline
Conform Institutului Național de Statistică peste 80% dintre români folosesc internetul zilnic, iar peste 60% îl utilizează pentru a căuta informații despre bunuri și servicii. Dacă afacerea ta are prezență online (website, Instagram, Facebook) este important să reflecte brandul în mod corect.
Menținerea unui brand unitar online și offline aduce numeroase beneficii:
- Brandul este mai ușor de recunoscut și de amintit.
- Inspiră profesionalism și încredere.
- Creează sentimentul de familiaritate și cresti șansele de repetare a achiziției.
- Facilitează introducerea de noi produse și servicii.

Cum pot micii afaceriști să construiască un brand unitar
Micii întreprinzători se confruntă adesea cu provocări precum bugetul limitat și lipsa de timp. Mulți lucrează cu designeri diferiți pentru diverse materiale ceea ce poate duce la inconsistență în identitatea vizuală a firmei. Iată ce poți face pentru a evita această problemă.
1. Folosește un manual de identitate vizuală
Manualul de identitate vizuală este cel mai simplu și eficient instrument care te ajută să menții un brand coerent.
Cunoscut și sub denumirea de manual de brand, acesta conține:
- Logo-ul firmei și variantele lui acceptate pentru diverse tipuri de materiale (etichete, pliante, bannere, firme luminoase, etc.)
- Paleta de culori stabilită pentru brandul tău (coduri de culoare pentru print și/sau online)
- Fonturile care pot fi folosite.
Transmite manualul de identitate vizuală designerilor cu care lucrezi, indiferent dacă este vorba despre website, Instagram, ambalaje, pliante sau amenajarea unui magazin local.
2. Gestionează cu atenție noutățile
Când firma nu are un specialist de marketing, cel care este responsabil de modul în care evoluează brandul și ce transmite clienților este tot antreprenorul. Iată la ce trebuie să fii atent pentru a evita devierile de la liniile definitorii ale brandului:
- Schimbări exagerate în design la introducerea de noi produse sau servicii. Vinzi ceva diferit, dar sub același brand de firmă.
- Crearea unui website care exprimă o altă imagine decât locația fizică sau produsele/serviciile oferite. Site-ul trebuie să reflecte fidel afacerea fizică.
- Modificări în imaginea brandului. Dacă decizi să schimbi ceva în identitatea brandului, modifică în toate materialele vizuale.
3. Colaborează cu un designer sau o firmă de branding
Dacă bugetul îți permite, colaborează cu un designer profesionist sau o agenție locală de branding care să gestioneze toate materialele vizuale, digitale și printate. Te ajută să economisești timp și energie.
Sfatul nostru: Caută un designer cu experiență în domeniul în care activezi (panificație, băuturi, îmbrăcăminte, etc.). Te poate ajuta cu recomandări specifice, care de multe ori înseamnă costuri mai mici de producție.
Transformă-ți brandul într-un atu
Un brand unitar îți oferă credibilitate, recunoaștere și încredere din partea clienților. Nu trebuie să ai un buget uriaș pentru a menține consecvența vizuală – ai nevoie doar de un plan bine pus la punct. Începe chiar acum prin crearea unui manual de identitate vizuală și asigură-te că fiecare punct de contact cu clienții reflectă aceeași experiență!